loading...
عایق کاری قهرمانی
علی قهرمانی بازدید : 71 شنبه 27 آذر 1395 نظرات (0)

 

مشخصات فنی عایق های رطوبتی:

محصولی است متشکل از الیاف مصنوعی ومعدنی به صورت بافته یا نبافته که با ترکیبات قیری اصلاح شده با پلیمرهای دارای خواص پلاستیکی یا الاستیکی اشباع شده است جهت کاربرد در عایق کاری بام ساختمان به صورت رول هایی باطول 10 متر وعرض 1 متر وضخامت 4 میلیمتر ووزن 41 کیلوگرم به صورت دور نایلکس ویا با روکش آلومینیوم تولید میگردد.

موارد استفاده عایق های رطوبتی پیش ساخته بام:

عایق رطوبتی بام جهت عایق کاری بام ساختمان،تونل،پل،مخازن آب،پی ساختمان، لوله های تأسیسات آب و گاز،استخرها،شیروانیها،کانالهای آبرسانی و... کاربرد دارد.

انبارش یا نگهداری:

رول ها باید به صورت عمودی دریک طبقه در انبار سرپوشیده و به دور از نور مستقیم افتاب با حداقل دمای +5 درجه و حداکثر 35 درجه سانتیگراد نگهداری شوند واز قرار دادن اشیاء سنگین و رول های دیگر به روی محصول خودداری شود و مدت نگهداری عایق رطوبتی از تاریخ تولید تا نصب نباید بیشتراز 6 ماه باشد و بهتر است طوری چیده شود که جریان هوا بتوانند از بین آنها عبور کند و همچنین قابل شمارش باشد.

قبل از نصب عایق :

قبل از نصب عایق رطوبتی پیش ساخته توجه یه نکات زیر ضروری میباشد.

1.تمامی سطوحی که قرار است با عایق رطوبتی محافظت گردند میبایست تمیز و خشک باشد و ازوجود خاک وسنگ ریزه واشیاء دیگرپاک باشند.

2.بمنظور افزایش چسبندگی عایق، روی سطح مورد نظر  را قبل از نصب عایق با پرایمر ومشتقات قیری زود خشک شونده اندود نمایید.

3.سطوح مورد نظر حتما باید شیب بندی شوند تا آب در سطح عایق تجمع ننماید

4.دردماهای خیلی پایین و خیلی بالا نصب عایق رطوبتی نباید انجام بگیرد.

5.از بازکردن رول ها در هوای نامناسب یعنی هوای بارانیفبرفی،تگرگ و طوفانی اجتناب نمایید.

نصب عایق رطوبتی پیش ساخته:

1.وسایل نصب عایق: کپسول گاز مایع،شعله پخش کن استاندارد،کمچه،ماله بندکشی،کاتر،فندک جرقه ای،دستکش برزنتی ساق بلند،تیغه لاستیکی دسته دار،جارو و کفش کف صاف.

2.موادکمک نصب: مواد کمک نصب عبارت است از پرایمر ها و مشتقات قیری سازگار با مشخصات عایق رطوبتی.

3.چگونگی بازکردن رول ها: برچسب رول را باکاتر ببرید تا ابتدای رول آزاد شود و اگر فیلم پلاستیکی دارای ضخامت بیشتری بود  آنرا نیز باید از عایق جدا نمایید و عایق ها با فیلم پلاستیکی دارای ضخامت پایین نیازی به جدا نمودن ندارند.

آماده سازی سطح:

1.چنانچه سطح کار آسفالت باشد به ازای هر متر مربع سطح حداقل 300 گرم مشتق قیری رقیق شده در آب بپاشید.

2.اگر سطح کار سیمانی باشد به ازای هرمتر مربع سطح حداقل 280 گرم مشتق قیری محلول در حلال نفتی بپاشید.

3.چنانچه سطح کار موزاییک باشد ابتدا آن راباسیمان یا دوغاب سیمانی کاملا صاف و یکنواخت نموده سپس با استفاده از مشتق گیری محلول در حلال قیری روی سطح را بپوشانید.

نکته:

1.پرایمر ومشتقات قیری باید حداکثر یکه شبانه روز درسطح کارخشک شود بنابراین ازنصب عایق قبل از خشک شدن پرایمر خودداری فرمایید.

 

2.اگر روی سطح برآمدگی هایی نظیر میل گرد یا سرستون یا هر شیء تیز دیگری که وجود دارد آنرا بریده وکاملا با سطح کار تراز نمایید.

 

3.پخش پرایمر رامیتوانید باجارو یا تیغه پلاستیکی انجام دهید.

 

4.قبل از پاشش و پخش پرایمر یا مشتق قیری باید تمامی گوشه ها ودور تا دور سطوحی که زاویه 90 درجه دارند را باسیمان ماهیچه کشی نماییدبطور کلی عاییق روی زوایای 90 درجه نصب نشود.

 

مراحل نصب عایق:

1. کلیه اشیائ فلزی مثل کولر،منبع انبساط،چهارپایه های فلزی آزاد و منبع های ذخیره ی آب را بدون صدمه زدن به آنها از سطح کار جدا نمایید و تمام سطح را به صورت دقیق شیب بندی کنید.

 

2. سطح کار بعد از خشک شدن پرایمر و مشتق قیری مجددا باجارو یا دستگاه بادروب کاملا تمیز نمایید.

 

3.رول های عایق رطوبتی را آماده نمایید.

 

4.مشعل را وشن وشعله ی آنرا تنظیم نموده و به نحوی حرارت دهید که هم پرایمر و هم قشر روی عایق به حالت مذاب درآید،حداقل شعله  45 نسبت به سطح کار باید45 درجه باشد وباحرکت دادن رول باپا ویا دست ویا وسایل دیگر 2قشر مذاب با یکدیگر چسبیده و عایق را روی سطح کار محکم بچسبانید.

 

5.با استفاده از ماله انتهای رول را به سطح کار جوش دهید. البته بهتر است به جای شعله گیری روی عایق ماله را گرم کنید و برای گرم کردن ماله شدت شعله را تنظیم نمایید.

 

6.درنصب رول های بعدی ضمن رعایت مراحل فوق لازم است حداقل 5 سانتی متر همپوشانی درطول رول های عایق وجود داشته باشد و ناحیه همپوشانی عایق ها باید به دقت جوشکاری شوند به نحوی که سطح بین 2 عایق کاملا صاف و یکنواخت گردد.

 

7.بعد از عملیات فوق و انجام کارهای تکمیلی برای آبروها،کانال ها، ولوله ها باید کلیه اشیاء جدا شده از سطح کار مجددا توسط نصاب نصب و سالم تحویل کارفرما شود.

 

در پایان شرکت عایق کاری قهرمانی در راستای جلب رضایت شما آمادگی خود را جهت بازدید رایگان از پروژه شما را اعلام مینماید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
شرکت عایق کاری قهرمانی با بیش از 20 سال سابقه در عرصه نصب و فروش عایق های رطوبتی به صورت کاملا استاندارد و تضمینی، آماده اجرای پروژه های شما درتهران و شهرستانها می باشد. 09125284713 09191298563 02156678184 02156380359
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 872
  • بازدید کلی : 23,382